VR Tehnologija

VR Tehnologija

04/12/2020 0 By admin

Jučer je Facebook razbjesnio svijet VR-a, najavljujući planove za traženje Facebook prijave za buduće VR slušalice. Odluka je prekršila rano obećanje osnivača Oculusa Palmera Luckeyja i gotovo je sveprisutna putem interneta, a kritičari su izrazili zabrinutost zbog nametljivog prikupljanja podataka, ciljanog oglašavanja i bili prisiljeni koristiti uslugu koju su mrzili. Neki su korisnici objavili gorke memove o prikupljanju podataka, dok su drugi zamijenili preporuke za druge slušalice. Jedan je objavio crtić Oculus kao brod koji tone.

Istina je vjerojatno puno manje zastrašujuća. Bojkoti povezani s Facebookom cijelo vrijeme propadaju – kada je 2014. godine stekao Oculus, tvorac Minecrafta Markus “Notch” Persson bijesno je ubio posao stavljanja svoje igre na Oculus Rift, da bi mjesecima kasnije bio “službeno uzrujan”. (Minecraft je prodan Microsoftu i pojavio se na Riftu ubrzo nakon lansiranja.) A Oculus nudi obilje drugih pogodnosti koje bi mogle prevladati neukus skeptika.

Ali Facebook također potpiruje kontroverzu tijekom dubokog ispitivanja svojih akvizicija i prakse privatnosti. Čak i ako njegova odluka uspije za mnoge korisnike, ona izaziva stvarnu zabrinutost posebno na marginama VR-a – male industrije u kojoj su marže zaista važne. Postoji jedan glavni argument protiv masovnog egzodusa Oculusa: iako jučerašnja promjena stvara probleme maloj skupini vlasnika slušalica, mnogi neće primijetiti veliku razliku. Facebook ima stvarnih problema s privatnošću, a VR stvara ogromne količine podataka o vašem kretanju i okolini. Ali Facebook je već posjedovao te podatke. Facebook može vidjeti upotrebljavate li Facebook i Oculus račun s iste IP adrese, bez obzira jesu li povezani. Kupnja bilo koje aplikacije Oculusa kreditnom karticom zahtijeva dijeljenje toliko osjetljivih podataka i Facebook profila. Ako ste kućni korisnik VR-a, Facebook samo naglašava zamjenu privatnosti koju ljudi čine godinama.

Unatoč valu objava o ljudima koji prodaju svoje slušalice Oculus Quest, čini se da su šanse naslagane protiv pobune potrošača. Nema masovne deaktivacije da bi se bijes usredotočio na koordiniranu akciju, jer će zasebni računi raditi do 2023. godine, iako Oculus kaže da će “svi budući neobjavljeni uređaji” trebati Facebook račun. Izmjena očito ne utječe ni na kupce tvrtke Oculus for Business, a tvrtke su veće i stabilnije tržište od potrošača.